03-6205656
צור קשר

משכנתא לקבוצת רכישה

מהי משכנתא לקבוצת רכישה ומה כרוך בה?

בשנים האחרונות נהיה טרנד פופולרי בארצנו הקטנטונת והוא התאגדות בקבוצה עבור לקיחת משכנתא, מה שנוהגים לכנות-משכנתא לקבוצת רכישה. המטרה של סוג משכנתא שכזה הוא כמובן לקבל מחיר הרבה יותר טוב עבור המשכנתא שהם לוקחים. במאמר הבא נבאר את משמעות המושג ודברים הקשורים בו.

מילות מפתח: חיסכון בעלויות

אז קודם כל, מהי בכלל קבוצת רכישה? קבוצת רכישה היא התאגדות של אנשים פרטיים אשר מעוניינים לרכוש פרויקט למגורים בצורה משותפת-החל משלב רכישת הקרקע ועד לשלב הבנייה. המטרה המרכזית כפי שציינו מעלה היא להפחית את עלות הדירה ובהתאם את עלות המשכנתא שהם לוקחים. הרי כאשר קבלן בא לבנות בניין ומציע דירות בו למכירה, הוא עושה את הרווח שלו על גבו של האזרח הקטן. בקבוצת רכישה המטרה היא להפחית את הרווח היזמי של הקבלן-שהרי אנחנו מביאים לו את כל הרוכשים בבת אחת, מה גם שזה חוסך לו את עלויות הפרסום והשיווק. כמובן שיש הפחתה בערכי המיסים המשולמים כמו מע”מ ומס הכנסה.

“חבר מביא חבר” וכולם באותו הבנק

בהתחלה מאתרים קרקע מתאימה ואז מאתרים את החברים, לעיתים זה בשיטת “חבר מביא חבר” ועיתים מתוך מאגר רוכשים. בשלב השני, יש צורך בהתאגדות עבור קבלת משכנתא לקבוצת רכישה.  החברים כולם חייבים לקחת את המשכנתא מתוך אותו בנק! חשוב להבין האם יש בנק שאכן אישר מימון לפרויקט ומהם אחוזי המימון שאושרו, זאת כדי בדוק כמה הון עצמי אתה בתור חבר בקבוצה צריך להביא.

תיק משכנתא כתיק בטחון

חשוב מאוד להבין שלחבר בקבוצת רכישה, גם אם יש לו את הסכום הדרוש בעצמו, עדיין הוא חייב לקחת משכנתא כי הוא חתם על חוזה הלוואה עבור משכנתא לקבוצת רכישה-חוזה שהוא במסגרת קבוצתית. המטרה היא למנוע מחבר בקבוצה לא להזרים את חלקו במימון, במילים אחרות תיק המשכנתא הוא בעצם ערובה להבטיח שאכן התשלום יועבר.

חשוב לדעת, שהבנקים לא ששים לאשר מיד את המשכנתא. בהתחלה צריך הבנק לאשר את המיזם ואח”כ את כל אחד מהלווים באופן אישי בהתאם לגובה ההלוואה.

מינוף מחשבון

מחיר הנכס
הון עצמי
ריבית
שנות המשכנתא
תשלום חודשי
ליצירת קשר

נייד: 054-4399112
משרד: 03-6205656
מייל: amikam@minufmashkanta.co.il