03-6205656
צור קשר

משכנתא לשדרוג הנכס

משכנתא לשיפוץ הנכס

כיצד ניתן לשדרג והאם חייבים לקחת משכנתא לשדרוג הנכס?

משכנתאות הן הלוואות הניתנות לטווח ארוך עבור רכישת דירה או שדרוג נכס. היום נתמקד בחלק השני-משכנתא לשדרוג הנכס. ההבדלים בין שני סוגי המשכנתאות לרוב טמונים בגובה החזר המשכנתא: בעוד שעבור נכס נדרשים לקחת הלוואה בגובה רב יותר להחזיר אותה לאורך זמן, בשדרוג מדובר בסכומים נמוכים יותר יחסית (כמובן, הכל תלוי בסוג הנכס שרוצים לשדרג) ובהחזר קצר טווח. אז כיצד ניתן לשדרג את הנכס ? והאם חייבים לקחת משכנתא בשביל זה?

לפעמים רק כמה אלפי שקלים וידיים עובדות

הפעם נדבר על שדרוג של נכס לצורך מכירה, דבר אשר אמור להעלות את גובה המחיר שלו. מה שמאוד חשוב הוא שלפני שאתם מבצעים זאת תעשו הערכת תקציב כדי לדעת האם בכלל אתם צריכים לקחת משכנתא לשדרוג הנכס. לפעמים, מספיקים כמה אלפי עד עשרות אלפי שקלים וידיים עובדות שלכם, בהנחה שאתם מוכנים לכך, ותוכלו לחסוך.

משקעי חשמל שבורים ועד צביעה עצמאית

אם יש צורך בתיקונים, ערכו לכם רשימה. תיקונים הם דבר חיוני כאשר אתם רוצים להציע את הנכס שלכם למכירה. בידקו את הדברים הבאים: שקעי חשמל, דלתות וחלונות, סורגים, סתימות בכיורים ואמבטיות, הרכבות, זגוגיות שבורות שיש לתקנן. מעבר לכך, כדאי להשקיע בצביעה: של קירות, מעקות, משקופים ואפילו רהיטים שהגימור שלהם לא טוב. כמובן, עם קצת הדרכה וטיפים אתם יכולים לצבוע בעצמכם ולחסוך בגובה לקיחת משכנתא לשדרוג הנכס, או בכלל בגובה ההוצאה.

שיפוץ גדול במקרה הצורך וסידור מחדש

בידקו אם יש שיפוץ מסוים גדול יותר שתרצו לעשות: להחליף אריחים וקרמיקות, להתקין מקלחון, ארונות מטבח חדשים, מזגן, רהיטים חדשים. פה הכל תלוי במצב ספציפי של מה שבאמת חסר וזה כן עלול להשפיע על גובה התקציב. אבל אם צריך אנו ממליצים לא להתפשר.

טיפים אחרונים: סידור נכון של החלל כך שייצר ספייס ואנרגיה טובה בבית הוא חיוני. מומלץ להתייעץ לגבי זה. כמובן סדר וניקיון: לסדר בלאגן כללי, לשים דברים בתוך הארונות, לנגב אבק, לטאטא ולשטוף.

לסיכום:

כמובן הכל  תלוי בהיצע וביקוש באזור הספציפי בו נמצא הנכס

אך בדר”כ עדיף לשפץ/לארגן מחדש נכס לפני שמעמידים אותו למכירה ,כיוון שההבדל במחיר הדירה לפני ולאחר שיפוץ יכול להיות משמעותי וגבוה ממחיר השיפוץ

דבר שיגדיל את ההון העצמי הפנוי לרכישת הדירה באה וכך לקחת משכנתא קטנה יותר בדירה הבאה.

מינוף מחשבון

מחיר הנכס
הון עצמי
ריבית
שנות המשכנתא
תשלום חודשי
ליצירת קשר

נייד: 054-4399112
משרד: 03-6205656
מייל: amikam@minufmashkanta.co.il