03-6205656
צור קשר

משכנתא לבניה עצמית

משכנתא לבניה עצמית

חולמים על היום שבו יהיה לכם בית משלכם, בכפר או מדבר, בית עם נוף פתוח ותיכנון מקורי שלכם התואם את צרכיכם?  מי בעצם לא חולם על אחד כזה? העניין שעבור החלום הזה יש צורך לקחת משכנתא כמובן. הפעם נדבר קצת על ההבדלים שבין משכנתא לבניה עצמית לבין משכנתא לרכישה ונחלק מספר טיפים יעילים לחולמים המתחילים שביננו.

לקבל את סכומי הכסף במנות קטנות

בית בבניה עצמית הוא כזה המותאם אישית לצרכי הקונה ומתוכנן לפי רצונו. כאשר מתכוונים לפנות לבנק לצורך קבלת משכנתא לבניה עצמית צריך לזכור שמדובר פה בלא מעט בירוקרטיה. את סכום המשכנתא לא תקבלו בפעימה אחת בדומה לרכישת דירה, אלא ככל שקצב הבניה מתקדם. זה אומר שהכסף מועבר אליכם בשלבים , בדר”כ על פי הסדר הבא:

30% מהמשכנתא לאחר השלמת יסודות

40% נוספים לאחר סיום שלד

30% הנותרים לאחר גמר טיח

 הבנק בעצם רוצה לראות תוצאות בשטח והוא לא מוכן לנדב סכומי כסף להבטחות “על הנייר”.

להציג סכום סופי גבוה מהמשוער

הבדל נוסף בין משכנתא לבניה עצמית למשכנתא לרכישת דירה הוא ההערכה הסופית של עלות הבנייה. הרי בנכס לרכישה המחיר הסופי הוא ברור וידוע ולכן הבנק יותר גמיש. אולם בבניה עצמית לא תמיד יודעים להעריך את השווי הסופי של הבית. ומכאן נובע הטיפ הראשון-אם אתם מתכננים בניה בעצמכם, תמיד תציגו לבנק סכום סופי גבוה מהמשוער כדי לא להתקע בסוף בלי כסף לבניה של החלק האחרון בבית.

צוות מיומן ורשום, חוזה מקדים וגם ייעוץ לא יזיק…

מאוד חשוב, וזה הטיפ השני למי שמתכנן לקחת משכנתא לבניה עצמית, לקחת צוות מיומן של מתכננים, יועצים וכו’, מומלץ אף לבדוק שיש להם רישום ברשם המהנדסים והאדריכלים. בידקו מול אנשים שאתם מכירים אשר בנו כבר בעצמם מה נדרש ומה הניסיון שלהם אומר, התיעצות היא תמיד דבר מבורך.

חברת ייעוץ משכנתאות מקצועית ללוות אתכם בתהליך הארוך(והמייגע) יחסית לש הבנייה וקבלת המשכנתא במס’ מועדים שונים

חשוב לזכור:

–יתכן כי התנאים(הריביות) ישתנו בין מועד למועד ללא ידיעתכם וללא שליטה אמתית בעלות המימון הסופית מול הבנק.

טיפ נוסף ואחרון- כמובן רצוי לערוך חוזה מקדים עם כל אחד מבעלי המקצוע הנוגעים בדבר ולתאם מולם לוחות זמנים עבור מועד העברת התשלום.

אתם בדרך לבית החלומות…

מינוף מחשבון

מחיר הנכס
הון עצמי
ריבית
שנות המשכנתא
תשלום חודשי
ליצירת קשר

נייד: 054-4399112
משרד: 03-6205656
מייל: amikam@minufmashkanta.co.il